Besturingssystemen gemaakt door leerlingen van het Ulenhof College
In het kader van de Beta Callenge hebben leerlingen van het Ulenhof College gewerkt aan concepten voor het besturingssysteem van onze HAN Solarboat. Al het werk die gemaakt is gemaakt door de leerlingen werd beoordeeld door twee van onze teamleden. Lees verder om te weten hoe dit verliep.
De opdracht
Het ging vanmiddag om meer dan negentig Mavo 3 studenten van het Ulenhof College in Doetinchem. Deze studenten hebben gewerkt aan een Beta Challenge project voor periode drie. De opdracht was om een prototype te leveren van een nieuwe stuur en cockpit voor de solar boat. De leerlingen hebben de tijd gehad om onderzoek te doen naar de beste mogelijkheden. Zij moesten wel rekening houden met een aantal regels, denk aan: waterdichte knoppen, lichtgewichte materialen, het toevoegen van een display op het stuur, enzovoort. De leerlingen moesten vervolgens een eind-prototype maken van de opdracht.
De presentaties
Vanmiddag mochten de leerlingen eindelijk hun werk aan ons presenteren en verdedigen. De leerlingen werden onder andere beoordeeld op de kwaliteit van het onderzoek, de manier van presenteren en de creativiteit. De groepen gebruikten zeer uiteenlopende aanpakken voor de opdracht, en dat maakte het natuurlijk leuk om te beoordelen. Sommige leerlingen hadden zeer goede verslagen gemaakt (wij mochten deze gelukkig meenemen). Andere groepen legden de nadruk op het prototype. De meeste stuur prototypes waren creatief en zeer gedetailleerd gemaakt. Het was wel opmerkelijk dat veel groepen zich lieten inspireren door joysticks van gameconsoles voor het stuur. Toch waren alle groepen innovatief op hun eigen manier.
De beoordeling
Wij mogen alvast vermelden dat alle leerlingen een voldoende hebben gekregen van ons! Natuurlijk waren sommige groepen die meer tijd, aandacht en creativiteit hadden gestoken in de opdracht. Deze groepen kregen ook veel hogere cijfers, er waren zelfs twee groepen die een 9 kregen als cijfer.
Over het algemeen waren alle groepen dus voldoende voorbereid om te presenteren en hun onderzoek te verdedigen. Wij hopen dat de leerlingen veel hebben geleerd van de opdracht. Wij vonden het in ieder geval leuk om langs te komen om het werk te zien en te beoordelen, dus bedankt daarvoor! Wij danken natuurlijk ook de docenten voor deze leuke middag!